Skip to main content
  • Odkrywcy sztuki

Odkrywcy sztuki

kurs semestralny dla dzieci

Cotygodniowy cykl zajęć dla przedszkoli „Odkrywcy sztuki” ma na celu zapoznanie małych uczestników warsztatów z najważniejszymi artystami, technikami plastycznymi, rozwiązaniami artystycznymi, zarówno dawnymi, jak i współczesnymi. Każdy miesiąc stanowić będzie zaproszenie do przygody z innym twórcą. To będzie nasz punkt wyjścia, drogowskaz i zachęta do odkrywania bogactwa świata sztuki. Naszymi przewodnikami staną się m.in. Pablo Picasso, Claude Monet, Vincent van Gogh, Jackson Pollock i wielu innych. Dzięki nim dzieci poznają nie tylko różnorodność technik artystycznych (kubizm, dywizjonizm, ekspresjonizm, action painting itd.), tematów (portret, pejzaż, weduta, abstrakcja itd.), ale, również, przekonają się o sile pasji, kreatywności, duchu wynalazczości i eksperymentatorstwa, tak obecnym w sztuce. Zainspirowane przykładami artystów dzieci, same staną się małymi odkrywcami. Podczas zajęć usłyszą ciekawe opowieści, pobawią się w interpretowanie dzieł sztuki oraz wykonają prace plastyczne, dzięki którym poznają i wypróbują różnorodne rozwiązania i narzędzia plastyczne (m.in. malarstwo, rzeźbę, makietę, kolaż, rysunek, ilustrację). Kontakt ze sztuką pozwoli im na kształtowanie wielu kompetencji i umiejętności (np. nazywania tego, co widzą, szukania własnych rozwiązań, wytrwałości itp.). Dzieci będą mogły rozwinąć swoją pasję, kreatywność i postawę twórczą, przydatną nie tylko w sztuce, czy nauce, ale, także, w życiu. Podczas spotkań prowadzący zadba o dobrą atmosferę, bezpieczną przestrzeń do wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i nauki.

-
8 osób
dla każdego poziomu zaawansowania

Cotygodniowy cykl zajęć dla przedszkoli „Odkrywcy sztuki” ma na celu zapoznanie małych uczestników warsztatów z najważniejszymi artystami, technikami plastycznymi, rozwiązaniami artystycznymi, zarówno dawnymi, jak i współczesnymi. Każdy miesiąc stanowić będzie zaproszenie do przygody z innym twórcą. To będzie nasz punkt wyjścia, drogowskaz i zachęta do odkrywania bogactwa świata sztuki. Naszymi przewodnikami staną się m.in. Pablo Picasso, Claude Monet, Vincent van Gogh, Jackson Pollock i wielu innych. Dzięki nim dzieci poznają nie tylko różnorodność technik artystycznych (kubizm, dywizjonizm, ekspresjonizm, action painting itd.), tematów (portret, pejzaż, weduta, abstrakcja itd.), ale, również, przekonają się o sile pasji, kreatywności, duchu wynalazczości i eksperymentatorstwa, tak obecnym w sztuce. Zainspirowane przykładami artystów dzieci, same staną się małymi odkrywcami. Podczas zajęć usłyszą ciekawe opowieści, pobawią się w interpretowanie dzieł sztuki oraz wykonają prace plastyczne, dzięki którym poznają i wypróbują różnorodne rozwiązania i narzędzia plastyczne (m.in. malarstwo, rzeźbę, makietę, kolaż, rysunek, ilustrację). Kontakt ze sztuką pozwoli im na kształtowanie wielu kompetencji i umiejętności (np. nazywania tego, co widzą, szukania własnych rozwiązań, wytrwałości itp.). Dzieci będą mogły rozwinąć swoją pasję, kreatywność i postawę twórczą, przydatną nie tylko w sztuce, czy nauce, ale, także, w życiu. Podczas spotkań prowadzący zadba o dobrą atmosferę, bezpieczną przestrzeń do wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i nauki.

Co kurs da Twojemu dziecku?

Zapozna się z podstawowymi technikami plastycznymi m.in. malarstwem, rzeźbą, rysunkiem, architekturą, kolażem, sztuką współczesną 

Zapoznana się z różnorodnością rozwiązań artystycznych. Pokaże my mu, że jest wiele dróg i rozwiązań danego zagadnienia

Zostanie pobudzona jego kreatywność

Bedzie się bawiło poprzez sztukę

Otworzy je na ekspresję własną i swobodne poszukiwania

Zwróci uwagę, przede wszystkim, na proces powstawania pracy

Przygotuje je do odbioru sztuki – zajęciom towarzyszą rozmowy o tym, co dzieci widzą, jakie mają skojarzenia patrząc na daną pracę

Pokaże mu, że każde dziecko może być twórcą

Zapewniamy

opiekę merytoryczną wykwalifikowanego instruktora

wszystkie niezbędnie do pracy materiały i narzędzia

twórczą i inspirującą atmosferę 

nieograniczoną swobodę twórczości

Program
  1. FANTASTYCZNE ZWIERZĘTA
    – ilustracja
    – fantastyczna moc wyobraźni w sztuce
    – wymyślone zwierzęta;
    – sylwetka artystów: Marii Anto, Józefa Wilkonia
  2. KUKIEŁKI
    – kukiełki, lalki;
    – artystyczne lalki;
    – awangarda;
    – geometria w sztuce;
    – sylwetki artystów: Aleksandry Aleksandrovny Ekster, Sophie Taeuber-Arp, Oskara Schlemmera;
  3. FOLKLOR
    – sztuka ludowa;
    – tradycja a nowoczesność;
    – zdobnictwo;
    – przedstawienie dawnych zawodów;
    – zasada proporcji w sztuce;
    – wzory z Zalipia, Włocławka, Łowicza;
    – sylwetka artystów: Marii Korsak, Leokadii Płonkowej, Józefa Chełmowskiego;
  4. MUZYKA W SZTUCE
    – ekspresja w muzyce i w sztukach plastycznych;
    – znak plastyczny (kolor, kształt) a realistyczne przedstawienie;
    – sylwetki artystów: Wassily’ego Kandinsky’ego, Johna Lurie’go;
  5. ŚMIESZNE PRZEDMIOTY
    – pop art;
    – żarty w sztuce;
    – inspiracja codziennością;
    – zabawa skalą i kontekstem;
    – sylwetki artystów: Marcela Duchampa, Claesa Oldenburga;
  6. WEDUTA
    – klasyczne tematy w sztuce;
    – panorama, widok miasta;
    – perspektywa z lotu ptaka;
    – przedstawienie Warszawy sprzed 250 lat;
    – sylwetki artystów: Edwarda Dwurnika, Canaletta;
  7. ASAMBLAŻ
    – sztuka z użyciem „gotowych” materiałów;
    – przestrzeń w sztuce;
    – zabawa w sztuce;
    – sylwetki artystów: Maxa Ernsta, Josepha Cornella, René Magritte’a, Meret Oppenheim, Salvadora Dalí’ego;
  8. SOUND ART
    – sztuka dźwięku;
    – sztuka multimedialna;
    – sztuka, której nie można dotknąć, ani zobaczyć;
    – sylwetki artystów: Johna Cage’a, Joe Jonesa, Susan Philipsz, Konrada Smoleńskiego, Alvina Luciera, Krzysztofa Wodiczko;
  9. MAŁA RZEŹBA
    – rzeźba w przestrzeni publicznej;
    – kontrast w sztuce;
    – wykorzystanie kontekstu przestrzeni w sztuce;
    – sylwetka artystów: Liliany Porter, Slinkachu;
  10. MEDALE
    – konkursy, nagrody w świecie sztuki;
    – za co przyznawane są wyróżnienia, co trzeba zrobić, żeby dostać nagrodę;
    – co w sobie cenimy, za co chcielibyśmy być wyróżnieni;
    – konkurs: Nagroda im. Jana Cybisa;
  11. RZEŹBA ARCHITEKTONICZNA
    – myślenie przestrzenne w sztuce;
    – skala, konstrukcja;
    – sylwetka artystki: Magdaleny Więcej;
  12. KSIĄŻKA ARTYSTYCZNA
    – sztuka wieloelementowa;
    – książki, które nie są do czytania, ale do oglądania;
    – zabawa skalą, formą, techniką;
    – przestrzenność;
    – sylwetki artystów: Lisy Kokin, Franka Turka, Lucille’a Moroniego, Su Blackwell;
Terminy i ceny

brak terminu

Prowadzący

Dzikie Barwy - Aleksandra Bystry

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi na kierunku tkanina, specjalność wzornictwo (dyplom magisterski 2011). Zajmuje się tkaniną artystyczną i obiektami tekstylnymi do wystroju wnętrz. Swoje dzieła unikatowe pokazywała na wielu wystawach krajowych i zagranicznych, jest laureatką kilku nagród. Do 2018 roku mocno związana z tkaniną artystyczną i użytkową, działała głównie jako projektantka (pod panieńskim nazwiskiem Richert). Założyła kilka marek, w ramach których projektowała i produkowała miękkie meble, rzeźby tekstylne, panele akustyczne do wnętrz oraz tkaniny dekoracyjne o charakterze unikatowym.

Obecnie, od 2014 roku prowadzi działalność projektową i edukacyjną, w ramach założonej przez siebie pracowni DZIKIE BARWY http://dzikiebarwy.com/ Pracownia prowadzi w całym kraju autorskie warsztaty artystyczno-edukacyjne związane z tkaniną użytkową i unikatową. Współpracuje także z branżą tekstylną i modową w tworzeniu kolekcji farbowanych barwnikami roślinnymi. Aleksandra Bystry z zamiłowaniem upowszechnia dawne techniki barwienia, drukowania tkanin i naturalne sposoby kreacji tekstyliów. Pokazuje, że tkanina jest elementem codzienności i otacza ludzi od wieków. Korzysta z wiedzy dawnej i zasobów natury, szczególnie bliski jest jej temat roślin barwierskich. Pisze bloga o świadomej pracy z tkaniną, tworzeniu w bliskości z przyrodą, botanice, sztuce i farbowaniu włókien. Jest autorką ilustrowanego podręcznika o naturalnym farbowaniu tkanin "Dzikie barwy. O naturalnym farbowaniu tkanin roślinami" (2019), książka w 2022 roku została przetłumaczona na język angielski.

Berenika Kowalska

Berenika jest aktywnie działającą młodą artystką-malarką, zdobywającą nagrody i uznanie w kraju i za granicą. W 2014 roku ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Zbigniewa Bajka. W międzyczasie, w ramach wymiany międzyuczelnianej “MOST” chodziła również na zajęcia na ASP w Warszawie w pracowni Leona Tarasewicza. Przez Radę Wydziału Akademii w Krakowie była wielokrotnie wyróżniana za osiągnięcia w malarstwie, rysunku i tkaninie artystycznej. W 2014 roku otrzymała stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a w 2017 reprezentowała Polskę na JCE Biennale - Europejskim Biennale Młodych. W tym samym roku otrzymała również stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 

W 2017 roku jej obraz został zakupiony przez Muzeum Narodowe w Gdańsku. W 2019 roku w ramach projektu Shiro Oni Studio Art Residency działała i malowała w Japonii. 

Berenika od 2012 roku nieprzerwanie bierze udział w wielu wystawach, zarówno w Polsce, jak i Niemczech, Danii, Hiszpanii i Francji. Jej obrazy są podziwiane na całym świecie nie bez powodu - tworzy niesamowite, przyciągające kompozycje.

Klaudia Sikorska

Absolwentka pedagogiki specjalnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Doświadczenie w pracy z dziećmi zbierała podczas rocznego wolontariatu i tutoringu w Akademii Przyszłości, stażu w świetlicy socjoterapeutycznej, prowadząc zajęcia plastyczne w przedszkolach, liczne warsztaty artystyczne czy pracują jako animatorka zabaw dziecięcych. W grupach nieformalnych wielokrotnie współorganizowała wystawy, koncerty, prelekcje oraz inne wydarzenia. W pracy zawodowej przykłada wagę do przekazywania wartości które są jej bliskie tj poszanowanie przyrody, zwierząt i drugiego człowieka. 

Magda Sypniewska

Magda to fenomen Sztukarni - osoba z wyjątkowo pozytywnym nastawieniem do życia, otwartością, życzliwością, siłą i radością, a w tym wszystkim cudownie zorganizowana, przygotowana na każde zadanie, punktualna i gotowa do pomocy. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunku Pedagogika ogólna ze specjalnością Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Już zaczynając studia udzielała się wolontaryjnie, pracowała przy animacjach dla dzieci oraz prowadziła warsztaty dla najmłodszych.

Od ponad 6 lat związana ze Sztukarnią, zajmuje się obługą klienta oraz prowadzi kursy i zajęcia dla przedszkolaków oraz dzieci w klasach 1-3. Przez prawie 3 lata prowadziła regularne warsztaty artystyczne w przedszkolach oraz warsztaty wyjazdowe w szkołach w ramach sztukarnianego działu edukacji. Aktualnie jest koordynatorką i kierowniczką letnich i zimowych półkolonii dla dzieci.  Organizuje liczne projekty edukacyjne oraz prowadzi szkolenia instruktorskie dla kadry. Uczy najmłodszych eksperymentu artystycznego, podstaw ceramiki i wielu innych technik. W prowadzonych przez siebie zajęciach uwielbia różnorodność technik i możliwości: prowadzi kursy w taki sposób, żeby każde dziecko mogło odkryć swoje ulubione zajęcia, które następnie będzie mogło kontynuować w starszym wieku na kursie malarstwa, ceramiki czy szycia.

Kasia Skoczylas

absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na kierunku fotografia, który charakteryzuje się interdyscyplinarnością. Głównymi mediami, które na nim eksplorowała to instalacja, rzeźba oraz wideo. Przez rok uczęszczała również na studium z grafiki projektowej w Warszawskiej Szkole Fotografii i Grafiki Projektowej. Na co dzień współtworzy studio projektowe SIUP. Media, które są jej najbliższe to ceramika i tkanie dywanów metodą tuftingu. Ceramiką zajmuje się od 2020 roku, prowadzi regularnie warsztaty. To co najbardziej interesuje ją w pracy z gliną to zabawa i eksperyment. Lubi tworzyć nieoczywiste narracje i zarażać tym innych. W pracy warsztatowej stawia na samodzielną eksplorację ze swoim wsparciem technicznym.

Emilia Dragosz

Artystka-malarka, pochodząca z domu artystów i rzemieślników.

Ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Sztuk Pięknych w Kielcach ze specjalizacją Stare techniki malarskie i pozłotnicze.

Jest absolwentką Wydziału Malarstwa na Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, którą ukończyła w 2013 i w tym samym roku jej prace znalazły się na wystawie Najlepszych Dyplomów ASP w Krakowie. Po studiach artystycznych przez rok pracowała przy konserwacji malarstwa i mebli w Dubaju. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od wielu lat tworzy we własnej pracowni, tworzy intensywne, kolorowe, wielkoformatowe obrazy i uczestniczy w wystawach indywidualnych i zbiorowych. W 2016 roku zdobyła wyróżnienie w konkursie o Grand Prix Fundacji Franciszki Eibisch. W 2019 jej obraz został zakupiony przez Muzeum Narodowe w Gdańsku. 

Mimo studiów na wydziale malarstwa i codziennej malarskiej pracy, Emilia na równi kocha rysunek i uważa go za podstawę wszelkiego tworzenia.

Od września 2022 Emilia prowadzi również zajęcia z rysunku i malarstwa dla klas 4-6, chcąc zmieniać podejście dzieci do sztuki i wierząc, że następne pokolenia będą wchodzić do muzeów z chęcią i zaciekawieniem. Uczy dzieci otwartości na nowe techniki i posiłkuje się elementami eksperymentu artystycznego, tak aby każde zajęcia rozbudzały w nim talent i chęć tworzenia.

Rezerwacja

ul. Odolańska 60
02-562 Warszawa

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 692 870 303

godziny otwarcia:
pn.-pt. 9.00-20.00
sb.-ndz. zmienne, w zależności od godzin trwania zajęć
 

Śledź nas

Dołącz do naszego newslettera