1. Światło - Analiza działania światła w przestrzeni, rola światła w odbiorze i kształtowaniu architektury - ukazanie światła za pomocą reliefu i obrazów graficznych.
2. Światło w architekturze - zaprezentowanie budynków architektonicznych, w których światło odgrywa najważniejszą rolę koncepcyjną - wspólne projektowanie i fotografowanie makiet – zaprojektowanie własnego ciekawego rozwiązania okiennego w pomieszczeniu.
3. Barwa, faktura, materiał - omówienie zależności w budowaniu nastroju, klimatu i charakteru wnętrza budynku a zastosowanymi materiałami i kolorami - ćwiczenia plastyczne.
4. Instalacja architektoniczna - stworzenie swojej instalacji przestrzennej w skali ukazującej cechy wybranego żywiołu przyrodniczego.
5. Forma i kształt budynku- z czego wynika? Omówienie zasad i sposobów na zaprojektowanie budynku w konkretnej lokalizacji i istniejącej tkance miejskiej. Stworzenie makiet na podstawie własnej inspiracji ze świata natury czy nauki.
6. Funkcje budynków. Jak projektuje się budynki i wnętrza, żeby odpowiadały potrzebom konkretnych użytkowników. Zaprojektowanie własnego wnętrza dla wybranej przez siebie konkretnej osoby lub grupy osób.
7. Ergonomia- wspólne omówienie zasad ergonomii w projektowaniu architektonicznym, ćwiczenia plastyczne.
8 .”Genius loci” - duch miejsca. Omówienie zagadnienia ”ducha miejsca” i stworzenie instalacji, która najbardziej podkreśli, zwróci uwagę użytkowników na dane miejsce w przestrzeni.
9. Rola szkicu w architekturze, omówienie prac i szkiców znanych architektów i wpływu ręcznego rysunku na rozwój idei projektowej - rysunek architektoniczny.
10. Rysunek architektoniczny - geometria i perspektywa, ukazanie przestrzeni w szkicu
11. Zabawy graficzne - próby wzbudzania konkretnych odczuć i emocji w odbiorcy sztuki - ukazywanie znaczenia pojęć za pomocą plakatu z użyciem różnych środków graficznych.
12. Ukazywanie idei za pomocą architektury - projektowanie makiet będących obrazem pojęć i zjawisk, np. blisko-daleko, ciepło-zimno
13. Narzędzia wykorzystywane w pracy architekta- wprowadzenie do programu sketchup, projektowanie i tworzenie obiektów 3d
14.Urbanistyka - omówienie podstawowych pojęć i zasad stosowanych w projektowaniu przestrzeni miejskich, zaprojektowanie własnego skweru lub placu miejskiego.
15. MIASTO - omówienie idei projektowania miast na przestrzeni historii, czynników miastotwórczych oraz założeń urbanistycznych współczesnych miast. Wspólne stworzenie planu oraz makiety miasta
16. Plener rysunkowy lub malarski - zieleń ,park, architektura Warszawy.
17. „Laboratorium sensoryczne” - odkrywanie roli wrażeń i bodźców sensorycznych w odczuwaniu architektury-zabawa z użyciem różnych materiałów i technik plastycznych.