-
Kurs komiksu - environment design dla nastolatków
-
Kurs komiksu - environment design dla nastolatków
-
Kurs komiksu - environment design dla nastolatków
Charakterystyka
Celem kursu jest profesjonalna nauka rysowania tła do opowieści, zarówno do komiksu, mangi jak i ilustracji książkowej. Na kursie nauczymy się kadrowania w zależności od nastroju akcji, zapoznamy się z zagadnieniami perspektywy linearnej, perspektywy powietrznej i barwnej, zapoznamy się z pojęciem horyzontu z widoku człowieka, z lotu ptaka, z widoku żaby. Na kursie wykonamy serię ćwiczeń, omawiając poszczególne fantastyczne światy (leśny, podwodny, kosmos, pustynny itd.) oraz zaprojektujemy postacie do tych światów. Każde zajęcia zaczynają się krótkim wykładem, a następnie serią ćwiczeń do tematu. W trakcie ćwiczeń są korekty korygujące ewentualne błędy. Zajęcia te to doskonały wstęp dla kogoś, kto chce w przyszłości zająć się profesjonalnym tworzeniem komiksów, zarówno postaci jak i środowiska, czyli właśnie environment design. Zapraszamy wszystkich początkujących jak i średniozaawansowanych rysowników. Zajęcia prowadzone w języku polskim.
Program
- FOREST (BASIC) Las. Wieloplanowość kompozycji i jakie zagadnienia są z tym związane. Bliżej dalej, jak to poprawnie narysować. Nacisk narzędzia ma znaczenie. Kadrowanie, jak to zrobić, żeby rysunek nie był nudny.
- DOM DRUIDA (BASIC). Jak narysować budynek, jak go przekształcić w dom Radagasta lub innego druida, jakie elementy są charakterystyczne dla domu w leśnym krajobrazie. Omówimy zagadnienia związane horyzontem z widoku człowieka i perspektywą dwu zgiegową.
- ZASADY CIENIOWANIA. Co to jest szraf. Omówienie najczęstszych błędów. Ćwiczenie cieniowania prostych obiektów o różnej strukturze i fakturze.
- KOLOR W KOMIKSIE. Ćwiczenia z akwarelą, różne warunki atmosferyczne. Jak namalować kadr tuż przed burzą, co zrobić, żeby oddać deszcz lub zachodzące słońce. Jak samodzielnie stworzyć raster.
- CHARACTER DESIGN (BASIC) Projekt postaci - forest. Wstęp do anatomii postaci. Postać statyczna. Na zajęciach zastanowimy się jakie atrybuty powinna mieć postać, jak ją narysować, jakich mogłaby mieć przeciwników, jak by wyglądali.
- ROBOTIC ANIMAL (BASIC) Robotyczne zwierze zbudowane na bazie prostych brył. Na zajęciach omówimy zagadnienia związane z symetrią, proporcjami, geometrią, lustrzanym odbiciem, osiowością brył. Na podstawie prostej geometrii nadamy formę zwierzęcia i atrybuty robota.
- CAR DESIGN (BASIC) omówienie proporcji samochodów i najczęstszych błędów w ich rysowaniu. Zagadnienia związane z perspektywą dwu zbiegową.
- ZAMKI ŚREDNIOWIECZA (BASIC) Zamki nizinne, wyżynne, zamki królów, mroczne zamczyska czarnoksiężników. Jak je narysować poprawnie, kadrowane, perspektywa dwu zbieżna lub trój zbieżna, perspektywa powietrzna.
- CHARACTER DESIGN. ROYAL FAMILY. Omówienie różnych typów charakterów osobowości i odzwierciedlenie jej w posturze i wyglądzie postaci. Przykładowe fikcyjne rodziny jako inspiracja: Adamsów, Iniemamocnych itd.
- INTERIOR DESIGN (BASIC) Jak narysować konkretne wnętrze, żeby wzbudzić emocje (strach, ciekawość, obojętność)
- ALCHEMIST’S WORKSHOP (INTERMEDIATE) KRÓTKI KOMIKS, różne rodzaje kadrów, stopniowanie napięcia, ćwiczenia z użyciem perspektywy jedno, dwu i trój zbieżnej, ćwiczenia z rozkładu światła i cienia w kadrze.
- ŚWIAT NA ŻYCZENIE. Zabawa w scenarzystę. Omówienie wybranego świata, jego cech charakterystycznych, narysowanie go z wszelkimi możliwymi detalami, pojazdy, atrybuty, postacie - ogólnie.
- POSTAĆ DYNAMICZNA. Anatomia średniozaawansowana, skróty perspektywiczne, analiza geometrii, linie pomocnicze, ułożenie ciała, cieniowanie, rysowanie fryzur.
Cena i czas trwania
klasy 7-8 i szkół średnich / piątek, godz. 17:30-19:30 / 10 spotkań x 2h / termin: brak zajęć
cena podstawowa: 880 zł (2 x 440 zł) cena dla kontynuujących: 840 zł (2 x 420 zł)
Prowadzący
Monika Bartczak
W przyszłości chciałaby tworzyć architekturę działającą w symbiozie z warunkami atmosferycznymi, wiatrem czy deszczem.
Rezerwacja
