Charakterystyka

Celem kursu jest profesjonalna nauka rysowania tła do opowieści, zarówno do komiksu, mangi jak i ilustracji książkowej. Na kursie nauczymy się kadrowania w zależności od nastroju akcji, zapoznamy się z zagadnieniami perspektywy linearnej, perspektywy powietrznej i barwnej, zapoznamy się z pojęciem horyzontu z widoku człowieka, z lotu ptaka, z widoku żaby. Na kursie wykonamy serię ćwiczeń, omawiając poszczególne fantastyczne światy (leśny, podwodny, kosmos, pustynny itd.) oraz zaprojektujemy postacie do tych światów. Każde zajęcia zaczynają się krótkim wykładem, a następnie serią ćwiczeń do tematu. W trakcie ćwiczeń są korekty korygujące ewentualne błędy. Zajęcia te to doskonały wstęp dla kogoś, kto chce w przyszłości zająć się profesjonalnym tworzeniem komiksów, zarówno postaci jak i środowiska, czyli właśnie environment design. Zapraszamy wszystkich początkujących jak i średniozaawansowanych rysowników. Zajęcia prowadzone w języku polskim.

Program

- FOREST (BASIC) Las. Wieloplanowość kompozycji i jakie zagadnienia są z tym związane. Bliżej dalej, jak to poprawnie narysować. Nacisk narzędzia ma znaczenie. Kadrowanie, jak to zrobić, żeby rysunek nie był nudny.

- DOM DRUIDA (BASIC). Jak narysować budynek, jak go przekształcić w dom Radagasta lub innego druida, jakie elementy są charakterystyczne dla domu w leśnym krajobrazie. Omówimy zagadnienia związane horyzontem z widoku człowieka i perspektywą dwu zgiegową.

- ZASADY CIENIOWANIA. Co to jest szraf. Omówienie najczęstszych błędów. Ćwiczenie cieniowania prostych obiektów o różnej strukturze i fakturze.

- KOLOR W KOMIKSIE. Ćwiczenia z akwarelą, różne warunki atmosferyczne. Jak namalować kadr tuż przed burzą, co zrobić, żeby oddać deszcz lub zachodzące słońce. Jak samodzielnie stworzyć raster.

- CHARACTER DESIGN (BASIC) Projekt postaci - forest. Wstęp do anatomii postaci. Postać statyczna. Na zajęciach zastanowimy się jakie atrybuty powinna mieć postać, jak ją narysować, jakich mogłaby mieć przeciwników, jak by wyglądali.

- ROBOTIC ANIMAL (BASIC) Robotyczne zwierze zbudowane na bazie prostych brył. Na zajęciach omówimy zagadnienia związane z symetrią, proporcjami, geometrią, lustrzanym odbiciem, osiowością brył. Na podstawie prostej geometrii nadamy formę zwierzęcia i atrybuty robota.

- CAR DESIGN (BASIC) omówienie proporcji samochodów i najczęstszych błędów w ich rysowaniu. Zagadnienia związane z perspektywą dwu zbiegową.

- ZAMKI ŚREDNIOWIECZA (BASIC) Zamki nizinne, wyżynne, zamki królów, mroczne zamczyska czarnoksiężników. Jak je narysować poprawnie, kadrowane, perspektywa dwu zbieżna lub trój zbieżna, perspektywa powietrzna.

- CHARACTER DESIGN. ROYAL FAMILY. Omówienie różnych typów charakterów osobowości i odzwierciedlenie jej w posturze i wyglądzie postaci. Przykładowe fikcyjne rodziny jako inspiracja: Adamsów, Iniemamocnych itd.

- INTERIOR DESIGN (BASIC) Jak narysować konkretne wnętrze, żeby wzbudzić emocje (strach, ciekawość, obojętność)

- ALCHEMIST’S WORKSHOP (INTERMEDIATE) KRÓTKI KOMIKS, różne rodzaje kadrów, stopniowanie napięcia, ćwiczenia z użyciem perspektywy jedno, dwu i trój zbieżnej, ćwiczenia z rozkładu światła i cienia w kadrze.

- ŚWIAT NA ŻYCZENIE. Zabawa w scenarzystę. Omówienie wybranego świata, jego cech charakterystycznych, narysowanie go z wszelkimi możliwymi detalami, pojazdy, atrybuty, postacie - ogólnie.

- POSTAĆ DYNAMICZNA. Anatomia średniozaawansowana, skróty perspektywiczne, analiza geometrii, linie pomocnicze, ułożenie ciała, cieniowanie, rysowanie fryzur.

Cena i czas trwania

klasy 7-8 i szkół średnich / piątek, godz. 17:30-19:30 / 10 spotkań x 2h / termin: brak zajęć

cena podstawowa: 880 zł (2 x 440 zł) cena dla kontynuujących: 840 zł (2 x 420 zł)

Prowadzący

Monika Bartczak

absolwentka Architektury na Politechnice Warszawskiej, wykładowczyni na Akademii Sztuk Pięknych, gdzie także poszerza swoją wiedzę na wydziale Architektury Wnętrz. Współprowadziła kurs przygotowujący do zdawania na te dwie uczelnie razem ze Szkołą Rysunku i Ilustracji “Labirynt”. Projektuje wnętrza mieszkalne. Tworzy plakaty graficzne na bazie znaków specjalnych i cyfr, rysuje komiksy i portrety. Jej pasją jest architektura, rysunek, książka, fantastyka, podróże.
W przyszłości chciałaby tworzyć architekturę działającą w symbiozie z warunkami atmosferycznymi, wiatrem czy deszczem.

Rezerwacja

ul. Odolańska 60
02-562 Warszawa

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 692 870 303

godziny otwarcia: 
pn.-pt. 9.00-20.00
sb.-ndz. 10.00-18.00 

Śledź nas

Dołącz do naszego newslettera


Realizacaj: Asearch.pl | Sztukarnia 2020