SEMESTR LETNI 2022
- wprowadzenie do rysunku perspektywicznego; szkice wstępne; omówienie kompozycji, światłocienia, szrafu; studium brył platońskich; łówek na brystolu
- wprowadzenie do rysowania brył obrotowych; szkice wstępne; omówienie kompozycji, światłocienia, szrafu; studium brył i obiektów obrotowych; ołówek na brystolu
- studium martwej natury geometrycznej; szkice wstępne; omówienie kompozycji; ołówek na brystolu
- martwa natura miękka, studium draperii - jakie są różnice w podejściu w porównaniu do poprzednich geometrycznych martwych natur, jak pokazać strukturę czy fakturę obiektów; szkice wstępne oraz praca właściwa; węgiel na kartonie
- studium “Własne rzeczy”; kompozycja, wzajemne relacje obiektów; technika dowolna
- studium odbicie w lustrze; martwa natura miękka i twarda; szkice wstępne; ołówek na brystolu
- studium odbicia w lustrze; martwa natura; suche pastele na brązowym papierze
- wprowadzenie do akwareli; technika mokre na mokre i mokre na suche; studium martwej natury; szkice wstępne
- studium martwej natury akwarelą
- studium postaci wprowadzenie do zagadnienia, omówienie proporcji, skrótów perspektywicznych, szybkie szkice po 15 min po czym zmiana pozy; ołówek lub węgiel na brystolu lub szarym papierze
- studium postaci; ołówek lub węgiel na brystolu lub szarym papierze
- studium postaci we wnętrzu; ołówek lub węgiel na brystolu lub szarym papierze
- studium głowy; omówienie proporcji, budowania bryły i związanych z tematem zagadnień; ołówek lub węgiel na brystolu lub szarym papierze
- studium głowy, zmiana pozy; ołówek lub węgiel na brystolu lub szarym papierze
SEMESTR ZIMOWY 2022/2023
- przypomnienie zasad perspektywy linearnej; zadania geometryczne z wyobraźni; szkice geometryczne; ołówek na brystolu
- litery; zadanie geometryczne z wyobraźni; omówienie kompozycji brył, przypomnienie zasad światłocienia, konstruowania cienia rzuconego, odbić w lustrze; ołówek lub kredka na brystolu
- studium martwej natury; sucha pastela na brązowym kartonie
- wzornictwo przemysłowe; rysunek prezentacyjny - buty; ćwiczenie poruszające zarówno artystyczny jak i analityczny sposób myślenia i patrzenia na obiekty rysunkowe; omówienie zadania; ołówek na brystolu
- rysunek prezentacyjny - technologia; cienkopisy, markery, kolorowe tusze lub akwarela
- rysunek prezentacyjny - technologia zaawansowana; cienkopisy, markery, kolorowe tusze lub akwarela
- studium postaci wprowadzenie do zagadnienia, omówienie proporcji, skrótów perspektywicznych, szybkie szkice po 15 min po czym zmiana pozy. Sucha pastela na brązowym papierze
- studium głowy; przypomnienie proporcji, budowania bryły i związanych z tematem zagadnień; sucha pastela na brązowym papierze
- studium postaci we wnętrzu; sucha pastela na brązowym papierze
- studium postaci we wnętrzu zmiana pozy; sucha pastela na brązowym papierze
- studium roślin z natury; szkice; przygotowanie pracy pod lawowanie kawą lub kolorowym tuszem
- studium roślin; przygotowanie rysunku na okładkę zeszytu lub szkicownika na bazie lineartu związanego z roślinnością lub podobną tematyką; cienkopisy, markery, tusz, akryl
- martwa natura surrealizm; omówienie tematu i kompozycji pracy; szkice wstępne; technika dowolna
- martwa natura surrealizm; omówienie tematu i kompozycji pracy; szkice wstępne; technika dowolna
- minimal art i lineart na czym polegają te techniki? Jak przy ich pomocy zaprojektować tatuaż; szkice wstępne; zadania z wyobraźni
- szybki autoportret w dowolnej technice i stylu; podsumowanie kursu, wystawa prac