Letni maraton ceramiczny jest zaproszeniem dla wszystkich osób, które chcą rozpocząć swoją przygodę z ceramiką i również dla tych, którzy technikę lepienia z gliny już znają. Formuła zajęć zakłada możliwość udziału w dowolnej liczbie spotkań. Można zapisać się więc na pojedyncze zajęcia realizowane tylko w jedną sobotę lub w jedną niedzielę lub wziąć w nich udział we wszystkich podanych terminach.
Podczas każdych zajęć, w ciągu siedmiu godzin będzie można przyjść i zanurzyć się w świat lepienia z gliny. W zależności od stopnia zaawansowania Uczestnik będzie miał możliwość zdobycia wiedzy o różnych rodzajach gliny i metodach jej obróbki (technice lepienia z wałeczków, z płatów, czy z kęsów), narzędziach oraz technikach zdobniczych, takich jak sgraffito czy pastelaż. Osobom bardziej doświadczonym Prowadząca pomoże w znalezieniu najlepszego rozwiązania w projekcie, nad którym aktualnie pracują.
Pierwsze zajęcia dedykowane są lepieniu. Uczestnicy zainteresowani szkliwieniem lub obróbką, już na pierwszym spotkaniu proszeni są o przyniesienie prac wypalonych na biskwit ze sobą. W przypadku lepienia na pierwszym spotkaniu wykonane przez Uczestników przedmioty po wyschnięciu zostaną wypalone na miejscu w specjalnym piecu ceramicznym (ok. 10-14 dni). Dopiero na kolejnym spotkaniu, w wybranym przez Uczestników terminie, będzie można poddać je obróbce – szkliwieniu, zdobieniu i następnie kolejnemu wypaleniu. Po takim działaniu prace nadawać się będą do wszechstronnego użytku i zależnie od pomysłu Uczestnika – mogą stać się miłym prezentem dla bliskiej osoby, ozdobą domu lub piękną, własnoręcznie wykonaną zastawą stołową.
Zagadnienia poruszane w części teoretycznej (w zależności od poziomu zaawansowania):
1. Przedstawienie i omówienie podstawowych technik ceramicznych. Złote zasady pracy każdego ceramika.
2. Niezbędny sprzęt do pracy z gliną.
3. Techniki ręcznego tworzenia ceramiki oraz techniki wygładzania powierzchni i zdobienia fakturalnego.
4. Omówienie procesu szkliwienia, rodzajów szkliw i sposobów nakładania ich na czerep.
5. Co to jest angoba i jak z nią pracować?
6. Omówienie procesu i rodzajów wypału ceramiki.
Zagadnienia poruszane w części praktycznej (w zależności od poziomu zaawansowania):
1. Wprowadzenie techniki lepienia z wałeczków oraz płatów – proste formy użytkowe, konstrukcje geometryczne.
2. Ceramiczny obraz 3D - tworzenie rozbudowanej płaskorzeźby.
3. Wprowadzenie techniki odcisku z form gipsowych z płatów lub kęsów gliny – wykonanie obiektu użytkowego.
4. Wprowadzenie techniki lepienia z kęsów gliny – realizacja kameralnej rzeźby ceramicznej.
5. Projektowanie i realizacja bibelotu lub biżuterii ceramicznej.
6. Przygotowanie kompletu naczyń potrzebnych do etapu trzeciego.
7. Techniki dekoracyjne z użyciem angob:
· sgraffito - technika polegająca na nacinaniu lub zadrapywaniu zewnętrznej warstwy angoby w celu odsłonięcia znajdującej się pod spodem gliny w innym kolorze
· pastelaż – technika polegająca na malowaniu strugą angobową za pomocą rożka. Technika umożliwiająca tworzenie specjalnych efektów reliefowo-barwnych.
8. Realizacja dużej formy ceramicznej według własnego projektu.
sobota lub niedziela w godzinach 10:00-17:00
terminy:
17 lipca
24 lipca
7 sierpnia
21 sierpnia
27 sierpnia
4 września
harmonogram zajęć:
10:00-11:30 warsztat
11:30-11:45 przerwa kawowa
11:45-13:15 warsztat
13:15-13:45 przerwa obiadowa
13:45-15:15 warsztat
15:15-15:30 przerwa kawowa
15:30-17:00 warsztat
cena: 440 zł za 6 godzin warsztatowych
gwarancją rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki w wysokości 300 zł, pozostałą część kwoty należy wpłacić najpóźniej tydzień przed rozpoczęciem zajęć
(cena zawiera wszystkie narzędzia i materiały, dwa obiady dwudaniowe wegetariańskie, przekąski i napoje podczas przerw kawowych)
miejsce: ogród Sztukarni przy ul. Odolańskiej 60 w Warszawie
(przy niepogodzie zajęcia odbywają się w budynku)
UWAGA! Wypalone prace czekają na odbiór przez 3 miesiące od daty wykonania.
absolwentka Uniwersytetu Ludowego Rzemiosła Artystycznego w Woli Sękowej. Z wykształcenia historyczka sztuki i czeladniczka ceramiki. Od lat zajmuje się ceramiką, stale rozwijając swój warsztat. Swoją miłością do gliny dzieli się z małymi i dużymi prowadząc warsztaty we współpracy z instytucjami, stowarzyszeniami i fundacjami. Jest połową duetu twórczego Ronja Ceramics, zajmującego się tworzeniem ceramiki użytkowej i wykorzystywaniem pracy z gliną w działaniach społecznych.
absolwentka Liceum Sztuk Plastycznych w Olsztynie (specjalizacja projektowanie ceramiki artystycznej i użytkowej) oraz Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu (Wzornictwo-projektowanie ceramiki, Restauracja i Rekonstrukcja Ceramiki i Szkła, oraz Sztuka i Wzornictwo Ceramiki). W swojej działalności artystycznej zajmuje się konserwacją dzieł sztuki, ceramiką artystyczną, oraz ceramiką użytkową w architekturze. Tworzy także ilustracje oraz grafikę koncepcyjną.
absolwentka Uniwersytetu Ludowego Rzemiosła Artystycznego, instruktor rzemiosła artystycznego, czeladnik ceramiki użytkowej i dekoracyjnej, jak również absolwentka UKSW na wydziale filozofii. Pasjonatka papieru, gliny, drewna, szkła, tkaniny i przyrody, i z tego też tworzy swoje prace. Daleka od przymiotów świata współczesnego uwielbia skrytą obserwację człowieka w codzienności, niecodzienne smaki, podróże-najlepiej dalekie i niezobowiązujące muzykowanie ze znajomymi.
ul. Odolańska 60
02-562 Warszawa
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 692 870 303
Realizacaj: Asearch.pl | Sztukarnia 2020