Pracownia ikonopisania - złocenie na mat
warsztaty dla dorosłych
Złocenie na mat to kolejna odsłona warsztatów w ramach Pracowni Ikony. Tematem zajęć jest nauka złocenia systemem instacoll. Jest to technika umożliwiająca uzyskanie szlachetnego matu złoconej
powierzchni w sposób prostszy i szybszy niż złocenie na wielogodzinny mikstion olejowy.
Polecamy także warszat malarski w Pracowni Ikonopisania
Złocenie na mat to kolejna odsłona warsztatów w ramach Pracowni Ikony. Tematem zajęć jest nauka złocenia systemem instacoll. Jest to technika umożliwiająca uzyskanie szlachetnego matu złoconej
powierzchni w sposób prostszy i szybszy niż złocenie na wielogodzinny mikstion olejowy.
Polecamy także warszat malarski w Pracowni Ikonopisania
opiekę merytoryczną wykwalifikowanego instruktora
wszystkie niezbędnie do pracy materiały
specjalistyczne narzędzia dedykowane danej technice
twórczą i inspirującą atmosferę w gronie pasjonatów sztuki
nieograniczoną swobodę twórczości
Uczestnicy otrzymają szpongowane deski lipowe. Na nich wyzłocą nimb według podanego wzoru ikony. Cena warsztatów obejmuje wszystkie potrzebne materiały, w tym zagruntowaną deskę.
Warsztaty z Ewą Grześkiewicz
1 spotkanie x 5 h
sobota 03.02.2024 godz. 14:00-19:00
475 zł
Dzikie Barwy - Aleksandra Bystry
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi na kierunku tkanina, specjalność wzornictwo (dyplom magisterski 2011). Zajmuje się tkaniną artystyczną i obiektami tekstylnymi do wystroju wnętrz. Swoje dzieła unikatowe pokazywała na wielu wystawach krajowych i zagranicznych, jest laureatką kilku nagród. Do 2018 roku mocno związana z tkaniną artystyczną i użytkową, działała głównie jako projektantka (pod panieńskim nazwiskiem Richert). Założyła kilka marek, w ramach których projektowała i produkowała miękkie meble, rzeźby tekstylne, panele akustyczne do wnętrz oraz tkaniny dekoracyjne o charakterze unikatowym.
Obecnie, od 2014 roku prowadzi działalność projektową i edukacyjną, w ramach założonej przez siebie pracowni DZIKIE BARWY http://dzikiebarwy.com/ Pracownia prowadzi w całym kraju autorskie warsztaty artystyczno-edukacyjne związane z tkaniną użytkową i unikatową. Współpracuje także z branżą tekstylną i modową w tworzeniu kolekcji farbowanych barwnikami roślinnymi. Aleksandra Bystry z zamiłowaniem upowszechnia dawne techniki barwienia, drukowania tkanin i naturalne sposoby kreacji tekstyliów. Pokazuje, że tkanina jest elementem codzienności i otacza ludzi od wieków. Korzysta z wiedzy dawnej i zasobów natury, szczególnie bliski jest jej temat roślin barwierskich. Pisze bloga o świadomej pracy z tkaniną, tworzeniu w bliskości z przyrodą, botanice, sztuce i farbowaniu włókien. Jest autorką ilustrowanego podręcznika o naturalnym farbowaniu tkanin "Dzikie barwy. O naturalnym farbowaniu tkanin roślinami" (2019), książka w 2022 roku została przetłumaczona na język angielski.
Berenika Kowalska
Berenika jest aktywnie działającą młodą artystką-malarką, zdobywającą nagrody i uznanie w kraju i za granicą. W 2014 roku ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Zbigniewa Bajka. W międzyczasie, w ramach wymiany międzyuczelnianej “MOST” chodziła również na zajęcia na ASP w Warszawie w pracowni Leona Tarasewicza. Przez Radę Wydziału Akademii w Krakowie była wielokrotnie wyróżniana za osiągnięcia w malarstwie, rysunku i tkaninie artystycznej. W 2014 roku otrzymała stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a w 2017 reprezentowała Polskę na JCE Biennale - Europejskim Biennale Młodych. W tym samym roku otrzymała również stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W 2017 roku jej obraz został zakupiony przez Muzeum Narodowe w Gdańsku. W 2019 roku w ramach projektu Shiro Oni Studio Art Residency działała i malowała w Japonii.
Berenika od 2012 roku nieprzerwanie bierze udział w wielu wystawach, zarówno w Polsce, jak i Niemczech, Danii, Hiszpanii i Francji. Jej obrazy są podziwiane na całym świecie nie bez powodu - tworzy niesamowite, przyciągające kompozycje.
Kasia Skoczylas
absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na kierunku fotografia, który charakteryzuje się interdyscyplinarnością. Głównymi mediami, które na nim eksplorowała to instalacja, rzeźba oraz wideo. Przez rok uczęszczała również na studium z grafiki projektowej w Warszawskiej Szkole Fotografii i Grafiki Projektowej. Na co dzień współtworzy studio projektowe SIUP. Media, które są jej najbliższe to ceramika i tkanie dywanów metodą tuftingu. Ceramiką zajmuje się od 2020 roku, prowadzi regularnie warsztaty. To co najbardziej interesuje ją w pracy z gliną to zabawa i eksperyment. Lubi tworzyć nieoczywiste narracje i zarażać tym innych. W pracy warsztatowej stawia na samodzielną eksplorację ze swoim wsparciem technicznym.
Emilia Dragosz
Artystka-malarka, pochodząca z domu artystów i rzemieślników.
Ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Sztuk Pięknych w Kielcach ze specjalizacją Stare techniki malarskie i pozłotnicze.
Jest absolwentką Wydziału Malarstwa na Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, którą ukończyła w 2013 i w tym samym roku jej prace znalazły się na wystawie Najlepszych Dyplomów ASP w Krakowie. Po studiach artystycznych przez rok pracowała przy konserwacji malarstwa i mebli w Dubaju. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od wielu lat tworzy we własnej pracowni, tworzy intensywne, kolorowe, wielkoformatowe obrazy i uczestniczy w wystawach indywidualnych i zbiorowych. W 2016 roku zdobyła wyróżnienie w konkursie o Grand Prix Fundacji Franciszki Eibisch. W 2019 jej obraz został zakupiony przez Muzeum Narodowe w Gdańsku.
Mimo studiów na wydziale malarstwa i codziennej malarskiej pracy, Emilia na równi kocha rysunek i uważa go za podstawę wszelkiego tworzenia.
Od września 2022 Emilia prowadzi również zajęcia z rysunku i malarstwa dla klas 4-6, chcąc zmieniać podejście dzieci do sztuki i wierząc, że następne pokolenia będą wchodzić do muzeów z chęcią i zaciekawieniem. Uczy dzieci otwartości na nowe techniki i posiłkuje się elementami eksperymentu artystycznego, tak aby każde zajęcia rozbudzały w nim talent i chęć tworzenia.
Ewa Grześkiewicz
Współzałożycielka i członek Grupy Agathos zajmującej się ikonopisaniem oraz działalnością mającą na celu przybliżenie piękna ikony współczesnemu człowiekowi. Od kilku lat współpracuje ze Scholą Węgajty współprowadząc warsztaty w ramach Laboratorium Tradycji Bizantyjskiej przy Ośrodku Teatru Węgajty oraz Korzeni Sztuki Sakralnej przy Sanktuarium w Świętej Lipce. Brała udział w wykonaniu scenografii do dwóch spektakli Scholi - "Miracula Sancti Nicolai" oraz "Opowieści o świętym Franciszku". Uczestniczyła w wielu wystawach, m.in. w międzynarodowej wystawie "Ikona dziś" w 2008 r., która towarzyszyła sesji naukowej poświęconej tej właśnie tematyce. W 2014 roku brała udział w Festiwalu Sztuki Sakralnej im. Andrieja Tarkowskiego, który odbywał się w pocysterskim opactwie Pontigny we Francji. Prezentowała tam ikony i poprowadziła warsztaty. Ikony pisane jej ręką zostały docenione na międzynarodowych konkursach – w 2019 r. znalazła się wśród zwycięzców konkursu ikonograficznego. Jej ikona Matki Bożej Nieustającej Pomocy to wybór organizatora - wydawcy rosyjskiego katalogu współczesnych ikon Divine Temple. W 2018 r. na II Międzynarodowym Konkursie Ikonograficznym "Nowa Teofania Piękna" organizowanym przez Muzeum Ikon w Supraślu ikona Chrystus Pantokrator pisana jej ręką otrzymała wyróżnienie.
Ukończyła Akademię Pedagogiki Specjalnej. Przez wiele lat zajmowała się terapią pedagogiczną. Jej doświadczenie w nauczaniu owocuje podczas prowadzenia warsztatów pisania ikon. Była również wykładowczynią na Papieskim Wydziale Teologicznym.
Więcej informacji można znaleźć na stronie https://ikony.waw.pl/.