Nasza misja
Sztuka jest dla wszystkich
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
Punktem wyjścia jest doświadczanie
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Pielęgnujemy szacunek do wolności twórczej
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
Stwarzamy przestrzeń do bycia sobą
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
Wierzymy w empatycznych instruktorów
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Stawiamy też na rówieśniczy tutoring, projektując sytuacje wspierające rozwój pracy w grupie i kompetencje społeczne dzieci i młodzieży.
Wspieramy odpowiedzialność dziecka
Wspieramy dzieci w budowaniu odpowiedzialności osobistej, podejmowaniu własnych wyzwań i stawiania sobie samodzielnych celów. Rozmawiamy, wspólnie szukamy rozwiązań, zostawiając jednak przestrzeń na własną inicjatywę dzieci, rozwijając ich umiejętność podejmowania decyzji i wzięcia za nią odpowiedzialności.