GAZETKA - wspólnie wymyślimy temat numeru (na przykład: “Drewniany kamień” albo “Gapa Grzechotnik”), na podstawie którego każdy stworzy własny komiks. Przy pomocy ołówka i gumki narysujemy okładkę.
BOHATER - czym inspiruje się rysownik, szukając pomysłu na głównego bohatera? Zdjęciami z gazety, zaobserwowanymi na ulicy ciekawymi typami, czy własnym chomikiem? Wypróbujemy każdą z metod. Dobierzemy odpowiednią technikę: rysunek piórkiem, japońskim pędzelkiem, a może nawet węglem.
RUCH I SZKIC - dla rysownika bardzo ważna jest umiejętność pokazania ruchu. Będziemy więć ćwiczyć, pozując sobie nawzajem, próbując uchwycić gest, mimikę i charakter postaci.
DAMY I MASZKARY - wiele świetnych pomysłów na ilustrowaną opowieść można znaleść u dawnych mistrzów. Przyjrzymy się latającej rybie Breughela albo tajemniczej damie Moneta i sami namalujemy, co wydarzy się z nią za chwilę.
DŹWIĘK I LINORYT - czy można przedstawić wybuch przy pomocy linorytu (techniki graficznej, która jest jak pieczątka)? A stukot obcasów o chodnik? A popiskiwanie myszki? Spróbujmy.